Skuteczne ćwiczenia na ból pleców – Moja 60-letnia ciocia robi je każdego ranka – zapomniała czym jest ból

Znakomite ćwiczenia, które wyeliminują ból pleców w Twoim życiu! Moja mam też z nich korzysta i nie doskwiera już jej ból pleców! Sam się przekonaj!

Odczuwasz często ból pleców? Czas zadbać o swoje plecy i wyeliminować ten problem! Poznaj niewymagające ćwiczenia, które mogą trwałe złagodzić męczący ból, albo nawet całkowicie go wyeliminować!

Ponadto ćwiczenia te zwalczają bezsenność, redukują stres, a także pomagają w odprężeniu organizmu.

Zaleca się stosować je wieczorem. Warto wiedzieć, że nie są to zwyczajne ćwiczenia. Jest to określony system pozycji, który bardzo pozytywnie wpływa na kręgosłup.

Efekty widać już po trzecim treningu. Ciało staje się zrelaksowane, a mięśnie są coraz silniejsze. Z czasem, dzięki ćwiczeniom zauważysz poprawę jakości snu, a ból w dolnej części pleców i szyi stopniowo, zacznie zanikać.

Sama nie wierzyłam, że mogą mieć tak pozytywny wpływ na ciało. W końcu je wypróbowałam i nie zawiodłam się! Warto również wspomnieć, że z ćwiczeń może korzystać każdy, niezależnie od grupy wiekowej.

Ćwiczenie 1:

Usiądź wygodnie, skrzyżuj nogi, odpręż się i rozciągnij kręgosłup. Wyciągnij lekko szyję ku górze i połóż ręce na skrzyżowanych nogach.

Trzymaj tę pozycję przez kilka minut. Oddychaj płynnie i głęboko. Ćwiczenie to pozwoli odpowiednio rozluźnić mięśnie.

Ćwiczenie 2:

Będąc dalej w pozycji siedzącej, wyciągnij nogi przed siebie. Powolnym ruchem bez pośpiechu, spróbuj dotknąć swoich palców u stóp. Ważne jest to, aby podczas ćwiczenia, koncentrować się na rozciąganiu ciała przede wszystkim podczas wydechu.

Wtedy mięśnie i ścięgna nóg są bardzo elastyczne i prościej jest osiągnąć ich maksymalne napięcie. Powtórz to ćwiczenie pięć razy.

Ćwiczenie 3:

Teraz zmień pozycję, usiądź na zgiętych nogach. Ułóż tak stopy, aby znajdowały się na szerokości barków. Ręce wyciągnij wzdłuż tułowia. Powoli i delikatnie pochyl się do przodu. Zostań w tej pozycji przez 3-4 minuty.

Możesz robić sobie przerwy. Pamiętaj, aby oddychać głęboko i równomiernie. Z czasem poczujesz, rozluźnianie się kręgosłupa, mięśni oraz odcinka lędźwiowego.

Ćwiczenie 4:

Następnie połóż prawą rękę na lewym kolanie, a lewą rękę, połóż za ciałem. Powoli i delikatnie obróć się w lewą stronę. Odwróć lekko głowę i spójrz w lewo. Oddychaj bardzo głęboko!

Wracaj powoli do pozycji wyjściowej. W trakcie poczujesz rozciąganie skośnych i bocznych mięśni brzucha, a także lędźwiowych. Teraz powtórz ćwiczenie tak samo z drugą stroną ciała.

Ćwiczenie 5:

Teraz zmień pozycję i połóż się na plecach. Ugnij kolana i połącz ze sobą stopy. Pamiętaj oddychać głęboko i równomiernie.

Postaraj się jak najmocniej rozciągnąć wewnętrzną stronę ud, w stronę boków. Pozostań i wytrzymaj w tej pozycji, tak długo jak możesz (maksymalnie do 2 minut).

Ćwiczenie 6:

Leżąc dalej na lekcjach, ugnij kolana i połącz ze sobą kostki. Rękoma przyciągnij mocno do ciała nogi i równie mocno trzymaj kolana. W tej pozycji możesz czuć, jak rozciągają się mięśnie ud oraz dolna część kręgosłupa.

Początkowo pozycja ta może być trudna do wykonania. Jednak z czasem sam zobaczysz, że będzie relaksująca i przyjemna dla Ciebie. Nie zapomnij o tym, aby głęboko oddychać!

Ćwiczenie 7:

Dalej pozostań w leżącej pozycji na plecach. Ułóż obie ręce na boki (rozpostarte ramiona). Następnie przyciągnij prawe kolano do swojej klatki piersiowej.

Potem obróć się całym ciałem w lewą stronę, w tył. Nie zmieniaj pozycji ramion. Pozostań w tej pozycji przez ok. 3 minuty. Powtórz ćwiczenie na drugą stronę ciała.

Pozycja ta jest bardzo skuteczna dla osób, które często zmagają się z bólem pleców oraz kości ogonowej.

error: Treść zabezpieczona !!