Soczysta i apetyczna sałatka z marchewki pełna witamin. Dzięki niej zrzucisz kilka kg!

Marchew to jedno z najzdrowszych warzyw, znane już od wielu lat w polskiej kuchni. Indeks glikemiczny pomarańczowej marchewki wynosi w postaci surowej 35. W postaci ugotowanej indeks glikemiczny marchewki wzrasta do 85.

Świeżą marchewkę warto spożywać w postaci surowej, ponieważ znaleźć można w niej cenne witaminy oraz włókna. Warto wiedzieć, że jest to najlepsze warzywo, które nie tylko pomaga osiągnąć rumianą cerę, ale wspomaga proces odchudzania.

Należy jednak pamiętać o tym, że spożywanie dużej ilości soku z marchwi może powodować silne reakcje alergiczne (aczkolwiek jego kaloryczność jest bardzo niska). Zalecana dzienna dawka soku z marchwi to maksymalnie 300 ml.

Można z powodzeniem każdego dnia przyrządzać zdrową sałatkę z marchewki, którą można spożywać samodzielnie w porze kolacji. Jeżeli chodzi o kaloryczność podstawowej wersji sałatki to na 100g mamy do czynienia z 88,9 kcal.

Marchewka wspaniale wpływa na przyspieszenie metabolizmu i spalania kalorii. Nie można także zapominać, że jest to najlepsza porcja dobrych witamin dla organizmu, które dostarczane są dla organizmu w naturalnej wersji.

Składniki:

  • 330 g marchewki,
  • 60 g śmietany,
  • 4 sztuki jajek,
  • 1 ząbek czosnku,
  • szczypta soli do smaku.

Jajka należy ugotować na twardo. Po obraniu marchewkę należy w całości zetrzeć. Ugotowane i wystudzone jajka należy pokroić w kostkę. Jajka razem z marchewką śmietaną, solą i przeciśniętym przez praskę czosnkiem w całości należy wymieszać. Pozostanie już tylko zajadać się tak przygotowaną sałatką każdego dnia.

Nie wszyscy są wielkimi sympatykami czosnku, dlatego zamiast niego można z powodzeniem dodać pieprz lub jakąkolwiek inną przyprawę. Można także pozwolić sobie na przygotowanie bogatszej wersji sałatki, ponieważ można dodać do niej nasiona dyni, sezamu, lnu, rodzynki.

Ciekawą propozycją aa także starte jabłka, posiekana rzodkiewka, mięso ugotowane, a nawet tatar. Smak zdecydowanie się zmienia w takim przypadku z korzyścią. Przy czym osoby znajdujące się na restrykcyjnej diecie powinny pomyśleć o przeliczeniu kcal, ponieważ każdy kolejny składnik wpływa na zwiększenie kalorii.

Jak się okazuje odchudzanie nie musi być związane z wielkimi wydatkami finansowymi. Tym bardziej, że marchewka oraz pozostałe, podstawowe składniki dostępne są na wyciągnięcie ręki w wielu sklepach.

error: Treść zabezpieczona !!